Reply To: önskar tips vid köp av rekylbroms Start › Forums › Vapen – Allmäna diskussioner › önskar tips vid köp av rekylbroms › Reply To: önskar tips vid köp av rekylbroms 6 november 2020 at 08:27 #6623 Johan GossasMember Tack för strålande svar Henrik! Exakt lite svammel av denna kaliber jag var ute efter. Bra påpekande med inskjutning också, det tar jag med mig när broms är inköpt. En följdfundering på inskjutning om ngn vill fortsätta där: jag har en ammo som jag vet går mitt i på 80m. Med en annan ammo går det lågt, men ställer jag upp 4 klick går det mitt i. Är det ngt “dåligt” att ha ett register på hur olika ammo går och kompensera med rattarna när jag använder det ena eller det andra? Vill man helst att ammon man jagar med ska gå mitt i när kikarsiktet är i nolläge? Möjligt en riktigt dum fråga (fast sådana finns ju inte). Samma princip med dämpare/naket/broms. Funkar det bra att kompensera med rattarna så länge jag har koll på hur kulorna går i förhållande till varandra med olika verktyg påskruvat?