Reply To: Kleiner Münsterländer Start › Forums › Jakthundar › Kleiner Münsterländer › Reply To: Kleiner Münsterländer 12 augusti 2020 at 17:16 #2256 JompenAdministrator Nu har jag bara jagat med min Münster en halv säsong, men de är absolut inte svåra att prägla på klövvilt, tvärtom. De har dessutom ståendet på fågel “inbyggt”, det krävs dock en del träning för att de skall stå fast efter skott etc. En del säger att de inte klarar att stå på fågel innan 2 års ålder pga mognad osv. Aska fungerar klockrent med människor och barn. Hon har aldrig ens morrat åt en människa och är hittills alltid glad i andra hundar, vill bara leka hela tiden. Jag vet dock inte vilken ras man kan jämföra med. Hade mycket riktigt en staffe innan, men det är en väldigt annorlunda ras. Münstern är mycket mera nyfiken och undersökande, lyssnar bättre på kommando men är inte riktigt lika tillgiven och har samma härliga personlighet som en Staffe. Jag kan inget annat än rekommendera Kleiner Münsterländer. En väldigt härlig ras, både privat och yrkesmässigt.